Мета
уроку: познайомити учнів з таблицями додавання й віднімання
числа 9, периметром многокутника через визначення найближчого роду й видової
відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні)
поняття, уміння поширювати обсяг поняття; розвивати поняттєве мислення,
інтелектуалізовано мовлення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних
наук.
Хід
уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Сядьте всі рівненько.
Сьогодні ваше
завдання:
Не просто слухати, а
чути,
Не просто дивитися, а
бачити,
Не просто відповідати,
а міркувати,
Дружно й плідно
працювати.
- Урок продовжим без зупинки з каліграфічної
хвилинки.
Запишіть дату й вид роботи з дошки.
Попрацюймо з числом 11
-
Це одноцифрове число чи двоцифрове???
-
Скільки і ньому десятків???
-
Яка цифра вказує на кількість десятків
,перша чи друга??
-
Скільки
в числі 11 одиниць???
-
Яке
число вказує на кількість одиниць?
-
Якому
десятку належить це число??
Погляньте на ряд
чисел
1, 2, 3, 4, 5, 9
- Доберіть до групи цих чисел загальне поняття
(Одноцифрові числа)
- Знайдіть зайве число (9)
- Доведіть свою думку (У ряду чисел…)
Згадаймо як правильно писати цифру 9
Вчитель
застосовує ТЗН
9 складається з малого лівого овалу та
великого правого півовалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова. Починається
малий лівий овал від правої сторони клітинки із заокругленням вгору ліворуч, що
переходить у лівий малий овал нижче середини клітинки і піднімається вгору до
зустрічі з його початком та, не відриваючи руки, опускається вниз, створюючи
великий правий півовал так, що він торкнувся середини нижньої сторони клітинки,
заокруглюючись внизу ліворуч.
Запишіть каліграфічно рядок цифр 9
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Мотивація навчальної діяльності.
- До нас на урок завітав равлик,і йому дуже
цікаво що ми будемо робити з вами на уроці.
- Ми вивчимо
таблицю додавання й віднімання числа 9, а також ознайомимось з периметром
многокутника.
Для вас це щось
новее,Але ви з равликом обов’язково про все дізнаєтесь,якщо будете
уважними,кмітливими та активними.
- А зараз
розпочнемо працювати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь
учнів.
Логічна розминка
Й надалі не втрачаємо час
Логічна розминка зараз у нас
-яке число йде за числом 7;
-яке передує числу 4;
-яке складається з
1дес. 5од.;
-назвіть сусідів числа
3;
- назвіть суму чисел 8 і 6;
- 3 збільшити на 4;
- 6 зменшити на 1.
Доповни судження
так, щоб вони були істинними.
а) Десять – це дев’ять і _____ . (1)
б) Якщо до 7 додати _____ , то одержимо 10.
(3)
в) Якщо 5 збільшити на _____, то буде 10. (5)
а) 17 – це 8 та _____ (9).
б) 16 – це 8 та _____ (8).
в) 15 – це 6 та _____ (9).
Геометричний матеріал від Равлика
- З яких геометричних фігур складається
будинок?
- Перед
вами листочок на якому зображені геометричні фігури.
Пронумеруй фігури за збільшенням кількості
кутів. Закресли зайву фігуру.
- Продовж судження так, щоб вони стали
істинними.
а) Якщо фігура має 4 кути, 4 сторони та 4
вершини, то це - ___________________
б) Якщо фігура називається п’ятикутником, то
вона має _____________________
в) Якщо фігура не має кутів, тоді її не можна
назвати _______________________
Оцініть себе
Якщо ви були активними в логічній розминці,
правильно відповідали, напишіть молодець, а якщо ні – напишіть, що ще є
проблеми.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Складання таблиць додавання й віднімання числа
9.
Завдання від Равлика зумів розв’язати дружний
наш клас. Рушаємо далі Країною Знань –
Таблиці вивчаймо,
Увага всіх на екран.
Вчитель застосовує ТЗН
1 + 9 =
2 + 9 =
3 + 9 =
4 + 9 =
5 + 9 =
6 + 9 =
7 + 9 =
8 + 9 =
У таблиці
приклади записані без відповіді. Отже, нам потрібно їх обчислити.
- Який спосіб обчислення тут найзручніше
використати? (Шляхом переставлення доданків)
Які результати отримаємо? (10, 11, 12, 13, 14,
15, 16, 17)
- Який
приклад пропущено? (9 + 9) = ?
Пригадайте спосіб обчислення, розкажіть його (
9 + 9 = 9 + 1 + 8 = 18)
Сонечко:
Тепер друзі розв’яжіть приклади на віднімання
9. Пригадайте спосіб обчислення.
10 - 9 = 14 – 9 =
11 – 9 = 15
– 9 =
12 – 9 =
16 – 9 =
13 – 9 =
17 – 9 =
18
– 9 =
- Якщо
добре знати таблицю додавання числа 9, то легко розв’язати приклади на
віднімання. Ми отримали такі відповіді : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Рухлива хвилинка
Щось ми засиділись
Встанемо на – раз.
Рухливу хвилину
Проводить наш клас.
Ознайомлення з периметром многокутника.
Вступне слово вчителя
Діти, у наших казкових дрга Равлика виникла
проблема. В лісі йому потрібно загородити мурашник, щоб він був у безпеці. А
вони не знають скільки дроту треба купити для цього в лісовому магазині.
Давайте їм допоможемо. (Давайте). Що нам
треба для цього? Якої форми буде огорожа ( ).
Потрібно
виміряти довжину кожної сторони огорожі й додати. Вимірювати будемо в дм. Якщо
в нашого трикутника сторони 4 дм., 5 дм. і 6 дм. Яка буде сума? (15 дм.). Суму
довжин усіх сторін фігури називають периметром (Р.). У визначенні цього поняття
найближчий рід – сума, а довжини усіх сторін – видова відмінність.
Отже, для огорожі трикутної форми в лісовому
магазині Равлику потрібно купити 15 дм. дроту.
V. Закріплення вивченого.
1. Опрацювання правила в підручнику
№ 190,№
191(письмово)
VІ.
Підсумок уроку.
Що нового дізналися?
Що очікуєте від наступного уроку.
VІІ.
Повідомлення домашнього завдання
№ 194,№195
Немає коментарів:
Дописати коментар