понеділок, 18 січня 2016 р.

Таблиці додавання й віднімання числа 9. Периметр многокутника.

Мета уроку: познайомити учнів з таблицями додавання й віднімання числа 9, периметром многокутника через визначення найближчого роду й видової відмінності; формувати уміння розвивати родові (загальні) й видові (конкретні) поняття, уміння поширювати обсяг поняття; розвивати поняттєве мислення, інтелектуалізовано мовлення, каліграфічні навички; виховувати інтерес до точних наук.

Хід уроку

І. Організаційний момент
 1. Привітання
 Сядьте всі рівненько.
 Сьогодні ваше завдання:
 Не просто слухати, а чути,
 Не просто дивитися, а бачити,
 Не просто відповідати, а міркувати,
 Дружно й плідно працювати.
-  Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки.
 Запишіть дату й вид роботи з дошки.
 Попрацюймо з числом 11
-         Це одноцифрове число чи двоцифрове???
-         Скільки і ньому десятків???
-         Яка цифра вказує на кількість десятків ,перша чи друга??
-         Скільки в числі 11 одиниць???
-         Яке число вказує на кількість одиниць?
-         Якому десятку належить це число??
Погляньте на ряд чисел
 1, 2, 3, 4, 5, 9
-  Доберіть до групи цих чисел загальне поняття (Одноцифрові числа)
-  Знайдіть зайве число (9)
-  Доведіть свою думку (У ряду чисел…)
 Згадаймо як правильно писати цифру  9

Вчитель застосовує ТЗН

 9 складається з малого лівого овалу та великого правого півовалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова. Починається малий лівий овал від правої сторони клітинки із заокругленням вгору ліворуч, що переходить у лівий малий овал нижче середини клітинки і піднімається вгору до зустрічі з його початком та, не відриваючи руки, опускається вниз, створюючи великий правий півовал так, що він торкнувся середини нижньої сторони клітинки, заокруглюючись внизу ліворуч.
 Запишіть каліграфічно рядок цифр 9

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
 Мотивація навчальної діяльності.
 - До нас на урок завітав равлик,і йому дуже цікаво що ми будемо робити з вами на уроці.

 - Ми  вивчимо таблицю додавання й віднімання числа 9, а також ознайомимось з периметром многокутника.
Для вас це щось новее,Але ви з равликом обов’язково про все дізнаєтесь,якщо будете уважними,кмітливими та активними.
- А зараз розпочнемо працювати.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
 Логічна розминка

 Й надалі не втрачаємо час
 Логічна розминка зараз у нас
-яке число йде за числом 7;
-яке передує числу 4;
 -яке складається з 1дес. 5од.;
 -назвіть сусідів числа 3;
- назвіть суму чисел 8 і 6;
- 3 збільшити на 4;
- 6 зменшити на 1.

Доповни судження так, щоб вони були істинними.

 а) Десять – це дев’ять і _____ .  (1)
 б) Якщо до 7 додати _____ , то одержимо 10. (3)
 в) Якщо 5 збільшити на _____, то буде 10. (5)

 а) 17 – це 8 та _____ (9).
 б) 16 – це 8 та _____ (8).
 в) 15 – це 6 та _____ (9).


 Геометричний матеріал від Равлика
 - З яких геометричних фігур складається будинок?
 
  - Перед вами листочок на якому зображені геометричні фігури.
 Пронумеруй фігури за збільшенням кількості кутів. Закресли зайву фігуру.

 -  Продовж судження так, щоб вони стали істинними.                                                                                                                 
 а) Якщо фігура має 4 кути, 4 сторони та 4 вершини, то це - ___________________
 б) Якщо фігура називається п’ятикутником, то вона має _____________________
 в) Якщо фігура не має кутів, тоді її не можна назвати _______________________

 Оцініть себе
 Якщо ви були активними в логічній розминці, правильно відповідали, напишіть молодець, а якщо ні – напишіть, що ще є проблеми.

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

 Складання таблиць додавання й віднімання числа 9.
 Завдання від Равлика зумів розв’язати дружний наш клас. Рушаємо далі Країною Знань –
 Таблиці вивчаймо,
 Увага всіх на екран.
 Вчитель застосовує ТЗН


 1 + 9 =     
2 + 9 =
3 + 9 =
4 + 9 =
5 + 9 =
6 + 9 =
7 + 9 =
8 + 9 =      


У таблиці приклади записані без відповіді. Отже, нам потрібно їх обчислити.

 - Який спосіб обчислення тут найзручніше використати? (Шляхом переставлення доданків)
 Які результати отримаємо? (10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17)

  - Який приклад пропущено? (9 + 9) = ?
 Пригадайте спосіб обчислення, розкажіть його ( 9 + 9 =  9 + 1 + 8 = 18)

 Сонечко:
 Тепер друзі розв’яжіть приклади на віднімання 9. Пригадайте спосіб обчислення.
 10 - 9 =                                  14 – 9 =
 11 – 9 =                                 15 – 9 =
12 – 9 =                                  16 – 9 =
13 – 9 =                                  17 – 9 =
                                                18 – 9 =

 -  Якщо добре знати таблицю додавання числа 9, то легко розв’язати приклади на віднімання. Ми отримали такі відповіді : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
 Рухлива хвилинка

 Щось ми засиділись
 Встанемо на – раз.
 Рухливу хвилину
 Проводить наш клас.

 Ознайомлення з периметром многокутника.
 Вступне слово вчителя
 Діти, у наших казкових дрга Равлика виникла проблема. В лісі йому потрібно загородити мурашник, щоб він був у безпеці. А вони не знають скільки дроту треба купити для цього в лісовому магазині. Давайте їм допоможемо. (Давайте). Що нам  треба для цього? Якої форми буде огорожа (      ).

Потрібно виміряти довжину кожної сторони огорожі й додати. Вимірювати будемо в дм. Якщо в нашого трикутника сторони 4 дм., 5 дм. і 6 дм. Яка буде сума? (15 дм.). Суму довжин усіх сторін фігури називають периметром (Р.). У визначенні цього поняття найближчий рід – сума, а довжини усіх сторін – видова відмінність.

 Отже, для огорожі трикутної форми в лісовому магазині Равлику потрібно купити 15 дм. дроту.

V. Закріплення вивченого.

 1. Опрацювання правила в підручнику

№ 190,№ 191(письмово)

VІ. Підсумок уроку.
 Що нового дізналися?
 Що очікуєте від наступного уроку.

   VІІ. Повідомлення домашнього завдання
№ 194,№195









Немає коментарів:

Дописати коментар